• Wycieczka klasy 3a do Inwałdu

• 06.06.2022
        • 3 czerwca uczniowie klasy 3a byli na wycieczce w Inwałdzie. Zwiedzili park miniatur, więc można powiedzieć, że podróżowali po całym świecie. Oglądali seans filmowy 5D, gdzie było trochę strachu, korzystali z placu zabaw i karuzel. Byli też w piramidzie, gdzie oglądali wystawę o Egipcie za czasów Tutenchamona. Największą atrakcją były jednak warsztaty pt. "Jak toczyło się życie w średniowieczu", gdzie w chacie powoźnika robili powrozy, a w kuźni wykuwali serduszko z żelaza. Po warsztatach ciuchcią pojechali do mini zoo, gdzie oglądali zwierzęta, a nawet mogli je karmić. To była bardzo udana wycieczka.

• Wycieczka do Stróży klasy 1c

• 20 maja klasa 1c wybrała się na wycieczkę do urokliwej Pszczelej wioski w Stróży. Po przyjeździe, gdy odzyskaliśmy siły po drugim śniadaniu w pięknym Parku Zarembów, udaliśmy się z panią przewodnik na zwiedzanie Muzeum i Skansenu Pszczelarstwa. Oglądnęliśmy niektóre spośród 100 zgromadzonych uli: kłodowych, figuralnych, a także słomianych „kószek”. Wśród nich są nawet zabytki: „Król” oraz „Dzierżona”, a także dwa okazy pochodzące z Afryki. Bardzo podobały się nam rzeźby świętego Ambrożego, Baby Jagi i wesołego diabełka. Niezwykle ciekawa była także interaktywna wystawa „Sekrety ula”. Poszerzyliśmy nasze wiadomości na temat życia i pracy pszczółek. Mogliśmy także zaprzyjaźnić się i nakarmić zwierzęta w wiejskiej zagrodzie. Następnie zostaliśmy zaproszeni przez panią animatorkę do zabaw w „Pszczeli rój” podczas których wszyscy świetnie bawiliśmy się.  Potem przyszedł czas na odpoczynek i obiad w restauracji „Bartna chata”. Tak minęła połowa naszej podróży po Pszczelej wiosce. Kolejnym etapem był udział w zajęciach warsztatowych pt. „Magia wosku pszczelego”. Każdy z nas mógł własnoręcznie zrobić świece z węzy pszczelej oraz dowiedzieć się o znaczeniu wosku pszczelego dawniej i dziś. Spróbowaliśmy smaku miodu akacjowego, wielokwiatowego i spadziowego na pierniczkach. Nasz pobyt powoli zbliżał się do końca, ale czekały na nas jeszcze dwie atrakcje. Odbyliśmy rekreacyjną przejażdżkę wozem konnym po okolicy i zrobiliśmy pamiątkowe zakupy w Miodowej Spiżarni. To była bardzo udana wycieczka.

Mariola Garncarz

• Laureaci i finaliści Maratonu Matematycznego

• 02.06.2022
        • Damian Golonka uczeń klasy 7c zdobył II miejsce w Maratonie Matematycznym organizowanym w  Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. ks. prof. J. Tischnera w Limanowej.

Maraton Matematyczny jest organizowany w dwóch etapach. Trzech uczniów naszej szkoły zakwalifikowało się do finału konkursu:

Agata Smoter z kl. 8f
          Kamil Filipek z kl. 7b
          Damian Golonka z kl. 7c

Agata Smoter z kl. 8f zakwalifikowała się również do finału Maratonu Religijnego. Konkursy są objęte patronatem Małopolskiego Kuratorium Oświaty. Wszystkim uczestnikom gratulujemy!

Beata Burnus

• Dzień Ziemi 2022

• 02.06.2022
        • W związku z obchodzonym w kwietniu Dniem Ziemi, zajęliśmy się problemem marnowania żywności. Jest to problem, którego rozwiązanie zależy od nas samych. W naszej szkole został ogłoszony konkurs na przepis z produktów, które nie zostały wykorzystane w kuchni do przygotowania posiłków lub zostały jako resztki dań głównych.

Przepisy były zbierane przez p. Bożenę Stryczek do dnia 24.04.2022. W konkursie wzięło udział 29 uczniów z klas V, VI, VII i VIII. Komisja w składzie: p. Anna Śmierciak, p. Jolanta Wąsowicz.  p.Agnieszka Trynka, p. Łukasz Twaróg, p. Bożena Stryczek wyłoniła 2 kategorie: prace, które zwróciły uwagę swoją bogatą szatą graficzną oraz przepisy, z których jasno wynikało, że zostały przygotowane z resztek pokarmów i nie wykorzystanych produktów.

Najciekawsze przepisy przygotowali:

I miejsce - Julia Wrona kl.8b
          II miejsce - Wiktoria Łydko kl. 8b
          III miejsce - Zofia Matląg kl. 7e

Wyróżniono również prace następujących osób:

Agata Smoter kl. 8f, Agnieszka Michalik kl.8b, Emilia Biedroń kl. 7c, Justyna Szpilowska kl. 5a, Emilia Pałka kl. 8a, Julia Mrożek kl. 8f

Natomiast wyglądem i estetyką wykonania zwróciły uwagę prace:

I miejsce - Maja Król kl. 8b
          II miejsce - Alicja Nawalaniec kl. 8b
          III miejsce - Damian Golonka kl. 7c

Nagrody, które zostały zasponsorowane przez Radę Rodziców przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Limanowej, wręczył dyrektor naszej szkoły pan Wiesław Wójtowicz.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.

Bożena  Stryczek

• Poznaj Polskę - wycieczka do Wrocławia

• 25.06.2022
        • 12 i 13 maja 2022r uczniowie klas siódmych „b” i „c” wraz z wychowawczyniami i opiekunami, którymi byli rodzice, brali udział w wycieczce do Wrocławia współfinansowanej z ministerialnego programu „Poznaj Polskę!”.

Wyjazd z Limanowej nastąpił  12 maja o godz.6:00. Do Wrocławia dotarliśmy ok.10:00. O 10:30 spotkaliśmy się z przewodnikiem i rozpoczęliśmy zwiedzanie. Pierwszym odwiedzonym miejscem był Ostrów Tumski. Następnie udaliśmy się do historycznego centrum miasta, gdzie uczestnicy wycieczki wzięli udział w grze miejskiej. Po jej zakończeniu i podsumowaniu udaliśmy się do Rotundy Muzeum Narodowego, aby podziwiać Panoramę Racławicką. Później przeszliśmy do restauracji „Stary klasztor” na obiadokolację i wreszcie do hotelu „Wratislawia” na nocleg.

Drugi dzień wycieczki rozpoczął się od śniadania w hotelu, spakowania bagaży do autokaru i przejścia do Hydropolis- centrum wiedzy o wodzie. Po około dwugodzinnym zwiedzaniu przejechaliśmy do Wrocławskiego ZOO, gdzie spędziliśmy kolejne 3 godziny. Na terenie ogrodu uczestnicy wycieczki zjedli obiad. Ostatnim odwiedzonym przez nas miejscem we Wrocławiu była Hala Stulecia. Na koniec przeszliśmy promenadą wokół basenu z fontannami i udaliśmy się na parking, gdzie czekał autokar. Ok. godziny 17:00 ruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze zatrzymaliśmy się na posiłek w restauracji McDonald przy autostradzie A4. O godz. 22:00 zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Limanowej.

Wiemy na pewno, że podróże kształcą. Jeśli tylko nic nie stanie nam na przeszkodzie, mamy już w planie kolejne wycieczki.

• "Książka chroni" - wsparcie dla dzieci z Ukrainy

• 31.05.2022
        • Biblioteka szkolna włączyła się w akcję pt. „Książka chroni” organizowaną przez Fundację Powszechnego Czytania. Celem akcji było dostarczenie książek dla dzieci uchodźców z Ukrainy do bibliotek, świetlic i ośrodków opieki, a jednocześnie wsparcie dla ukraińskich wydawców.

Po zgłoszeniu chęci wzięcia udziału w akcji, biblioteka otrzymała pakiet książek w języku ukraińskim. Dzięki temu dzieci z Ukrainy uczęszczające do naszej szkoły będą miały możliwość czytania w swoim ojczystym języku. Książki zostaną udostępnione już od nowego roku szkolnego.

• Konkurs "Idiomy w ilustracji"

• 31.05.2022
        • 29 kwietnia zostały ogłoszone wyniki III Powiatowego konkursu plastyczno-językowego ”Idiomy w ilustracjach”, organizowanego przez Szkołę Podstawową nr 2 w Limanowej, pod honorowym Patronatem Burmistrza Miasta Limanowa oraz Starosty Powiatu Limanowskiego. W konkursie wzięło udział blisko 200 prac z 35 szkół z całego powiatu limanowskiego.

I miejsce w tym konkursie zdobyła nasza uczennica Anna Biedroń z klasy 8d, a wyróżnienia otrzymały: Aneta Dąbrowska kl 8d, Amelia Twaróg kl 8d, Milena Joniec kl 8b. Szkolnym opiekunem konkursu była Pani Joanna Fiejtek.

• Wycieczka do teatru

• 31.05.2022
        • 18 maja klasy 7a i 7e wraz z wychowawcami mieli okazję obejrzeć w Teatrze Ludowym w Krakowie niesamowitą sztukę teatralną pt.: „ Błysk rekina”. Sztuka jest rewelacyjnym spektaklem muzycznym, który przedstawia burzliwe relacje młodych ludzi, historię młodego poety, nadwrażliwca, który zwycięsko konfrontuje swoją wrażliwość z siłą swoich oprawców.

• Wycieczka do Warszawy

• 30.05.2022
        • 16 maja br. klasa 6a wraz z wychowawczynią i opiekunami wybrała się do Warszawy. Głównym celem naszej podróży była wizyta w Parlamentcie Rzeczpospolitej Polskiej. Udało się nam zrealizować ten punkt wycieczki dzięki wyjątkowemu zaangażowaniu: Pani Poseł na Sejm RP Urszuli Nowogórskiej oraz kierownika Biura Poselskiego w Limanowej, Pana Mirosława Zygmunta, którzy towarzyszyli nam przez cały okres naszego pobytu w budynku Sejmu i Senatu. Wizytę rozpoczęliśmy od wysłuchania od przewodnika wiadomości na temat historii parlamentu. Następnie rozpoczęło się zwiedzanie. Zobaczyliśmy m.in. salę obrad Sejmu i Senatu, gabinet Wicemarszałka Sejmu Piotra Zgorzelskiego, gdzie czekały na nas różne prezenty niespodzianki, m.in. darmowe egzemplarze Konstytucji RP.

Po zakończeniu wizyty w parlamencie, w restauracji sejmowej, zjedliśmy obiad. Realizujac kolejny punkt wycieczki, udaliśmy się z przewodnikiem na warszawskie Stare Miasto oraz na Plac Defilad, na którym zobaczyliśmy uroczystą zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. W ramach pobytu w stolicy mieliśmy też okazję wyjechać windą na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, skąd mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę Warszawy.

Na koniec naszej podróży udaliśmy się do Łazienek Królewskich, czyli letniej rezydencji ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Wycieczka bez wątpienia była udana i dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Mamy nadzieję, że będziemy mogli ją jeszcze kiedyś powtórzyć...

• Wycieczka na Golców

• 26.05.2022
        • Golców zdobyty!

W ramach realizacji innowacji " Mieszkam w Limanowej, poznaję okolicę swojego miasta" oraz integracji zespołu klasowego, klasa 3a wybrała się na pieszą wycieczkę na Golców. Pogoda nam dopisała, było ciepło i słonecznie. Uczniowie poznali historię bitwy pod Limanową i zapalili znicze na grobach poległych żołnierzy. W wyznaczonym miejscu zapaliliśmy ognisko i piekliśmy pyszne kiełbaski! Zdobyliśmy szczyt Golcowa!

Dziewczynki i chłopcy śpiewali przy ognisku wesołe piosenki. To była długa, ale bardzo przyjemna wycieczka.

wych. Bożena Zoń

• Święto matematyki

• 24.05.2022
        • 20 maja br. w ramach Szkolnego Projektu Edukacyjnego: „Zaszyfrowana matematyka”  w naszej szkole odbyło się Święto Matematyki. Był ono poświęcone uczczeniu pamięci trzem wielkim polskim matematykom i kryptologom: Jerzemu Różyckiemu, Marianowi Rejewskiemu i Henrykowi Zygalskiemu, którzy odegrali ważną rolę w dziejach naszej historii.

Z tej okazji w pierwszej części tego przedsięwzięcia uczniowie klasy 6a i 6b wzięli udział w lekcjach pokazowych prowadzonych przez swoich starszych kolegów z klasy 8a i 8c. Były to dwie godziny lekcyjne poświęcone dwójkowemu systemowi zapisywania liczb oraz wykonywaniu działań w tym systemie. Za aktywną pracę na zajęciach i poprawne rozwiązanie przykładowych zadań szóstoklasiści mogli poczęstować się cukierkiem.

W drugiej części 7 dwuosobowych grup rywalizowało na czas w rajdzie matematycznym, w którym, bawiąc się szyframi, rozkodowywali treść zadania, podając prawidłowe jego rozwiązanie.  Pozostali uczestnicy święta spotkali się w sali, w której odbywały się dwugodzinne warsztaty, podczas których została im przybliżona postać trzech istotnych matematyków oraz wzięli udział w pracy zespołowej, bawiąc się również kodowaniem. Poznali szyfry, z którymi ludzkość miała do czynienia od czasów Juliusza Cezara. Dobrej zabawie nie było końca.

W rajdzie matematycznym zdobywcami pierwszego miejsca zostali: Szymon Chudzio i Jakub Wąchała. Drugie miejsce przypadło: Julii Gamoń i Emilii Oleksy. Na trzecim miejscu uplasowali się: Anna Kurek i Elena Czeczótka.

Z okazji Święta Matematyki zaproponowano również udział w konkursach poszczególnym klasom. A oto jak przedstawiają się wyniki ich rozstrzygnięcia:
          Klasy 4 „Zostań mistrzem tabliczki mnożenia i dzielenia”
          Zwycięzcy: Filip Król 4a; Konrad Liszka 4b; Antonii Kita 4c; Igor Piaskowy 4d.
          Klasy 5 Wykonanie własnego pomysłu „Lapbooka matematycznego”
          Zwycięzcy: I miejsce: Karolina Zoń 5d; II miejsce: Wiktoria Mól 5d; III miejsce: Natalia Liszka 5d.
          Klasy 7 „Matematyka wierszem pisana”
          Zwycięzcy: I miejsce Lena Marek 7b; II miejsce Gabriela Hojda 7c; III miejsce Mariusz Smaga 7e.

Dziękujemy uczennicom klasy 7b za zorganizowanie i przeprowadzenie kiermaszu słodkości, z którego cały dochód został przeznaczony na zakup nagród w konkursach. Dziękujemy również Radzie Rodziców za wsparcie finansowe, dzięki któremu można było przeprowadzić większą ilość konkursów oraz dokonać zakupu nagród.

Realizator projektu: Beata Mruk

• Spotkanie z podróżnikiem

• 23.05.2022
        • 13 maja gościliśmy w naszej szkole Podróżnika, który zaprezentował uczniom opowieść z podróży do zachodniej Afryki. Nasz Gość zapoznał młodzież z przyrodą Namibii oraz kulturą, tradycjami i ciekawostkami z życia codziennego mieszkańców tego odległego i egzotycznego kraju.

• Wycieczka integracyjna "na krokusy" do Doliny Chochołowskiej

• 12.05.2022
        • W dniu  9 maja 2022 Panie: Katarzyna Ociepka i  Agnieszka Trynka zabrały nas  na wycieczkę w  Tatry. Naszym celem było dotarcie pieszo na Polanę Chochołowską. Chcieliśmy zobaczyć kwitnące o tej porze krokusy. Wiosną  zakwitają ich tam miliony.

Krokus czyli szafran spiski jest pięknym fioletowym kwiatem.

Pogoda była odpowiednia. Pan przewodnik opowiedział nam o roślinach i zwierzętach występujących w najwyższych polskich górach. Wróciliśmy zmęczeni, dumni  z siebie i  z głową pełną wrażeń.

Może za rok też się wybierzemy….  .

• Wyjazd do Berlina

• 04.05.2022
        • Dziewczęta z ósmych klas, które pomagają przy scholi Parafialnej, podczas długiego weekendu odwiedziły Berlin! Była to nagroda za poświęcenie czasu dla młodszych koleżanek.

• Międzynarodowy Dzień Ziemi - podsumowanie konkursu plastycznego w klasach 1-3

• 03.05.2022
        • 22 kwietnia ludzie na całym świecie świętowali Dzień Ziemi. Święto to jest okazją, by nagłośnić globalne problemy Ziemi i domagać się odpowiednich działań.
          Idea troski o niebieską planetę połączyła tego dnia również uczniów z klas 1 - 3, którzy spotkali się na uroczystych apelach. Główne cele tegorocznych obchodów Dnia Ziemi w naszej szkole to budzenie wśród dzieci współodpowiedzialności za stan naszego środowiska i poczucia troski o najbliższe otoczenie oraz wychowanie w duchu miłości  i szacunku do przyrody.

Uczniowie usłyszeli jak wspaniałe dary otrzymujemy od Ziemi oraz jak mądrze je wykorzystywać i o nie dbać. Zaśpiewali piosenki, które niosły przesłanie, że musimy być przyjaciółmi przyrody — ekologami oraz powinniśmy dbać o środowisko.

W czasie spotkania wychowawczynie klas ogłosiły wyniki konkursu plastycznego w trzech kategoriach:

I Wiosenne kwiaty

II Ptaki powracające wiosną do kraju

III Wiosenny pejzaż.

Gratulujemy wszystkim autorom prac konkursowych oraz osobom nagrodzonym. Równocześnie dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie nagród oraz wychowawczyniom za słodki upominek dla każdego ucznia.

Wychowawczynie klas 1 – 3

• Tydzień Zdrowia

• 03.05.2022
        • W pierwszym tygodniu kwietnia uczniowie z klas 1 — 3 obchodzili tydzień zdrowia.

Z tej okazji gościliśmy w szkole autorkę książek dla dzieci, położną Karinę Gamoń. Spotkanie miało na celu przybliżenie dzieciom pracy medyków. Podczas zajęć dzieci mogły wykazać się swoją wiedzą na temat tego, jak dbać o zdrowie. Uczniowie utrwalili informacje na temat zasad udzielania pierwszej pomocy oraz mogli dopasować narządy w odpowiednie miejsce manekina. Pani Karina opowiedziała o pracy, którą wykonuje na co dzień oraz czytała swoje wiersze. Dzieci brały aktywny udział w zajęciach — mierzyły ciśnienie, bandażowały ranę, słuchały bicia serca oraz pracowały z przyrządami używanymi w szpitalu.

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród dzieci.

J. Tabor

• Podsumowanie Dziecięcej Triady Artystycznej - klasy 1-3

• 03.05.2022
        • Od 15 kwietnia br. trwa wieloetapowy konkurs organizowany przez Limanowski Dom Kultury pn. "Dziecięca Triada Artystyczna". Podczas występów uczestnicy mogą pochwalić się wyjątkowymi umiejętnościami. Uczniowie klas 1 - 3 z naszej szkoły brali udział w następujących etapach: I - Mały Konkurs Recytacji Poezji Dla Dzieci, II - Spotkania Śpiewających Dzieci oraz III -  Prezentacje Taneczne Dzieci.

Dziękujemy naszym reprezentantom, składamy im ogromne gratulacje i życzymy rozwijania talentów oraz dalszych sukcesów!

Poniżej przedstawiamy wyniki:

Etap I - Mały Konkurs Recytacji Poezji Dla Dzieci:

- Wyróżnienie - Emilia Dulik z klasy 3c,

Etap II - Spotkania Śpiewających Dzieci:

* Soliści:

II miejsce - Milena piech z klasy 3d,

Wyróżnienie - Sonia Janik z klasy 2d,

* Zespoły:

II miejsce - uczniowie z klasy 3c: Joanna Stajnder, Maja Liszka, Emilia Bubula, Marcel Kowalski, Barbara Stanisz, Karolina Śmieszek, Emilia Dulik,

Etap III - Prezentacje Taneczne Dzieci:

II miejsce duet Uliana i Arina Samoilenko z klasy 2c i 3b,

III miejsce - Weronika Śmierciak z klasy 2c.

D. Orszulak

Zdjęcia: LDK, D. Orszulak

• Święto Narodowe Trzeciego Maja

• 03.05.2022
        • W piątek, 29 kwietnia, w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia, poświęcona 231 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie klasy 7a i 7b pod kierunkiem wychowawców: p. Justyny Oleksy, p. Beaty Mruk oraz p. Agaty Sewielskiej–Janczy przygotowali inscenizację, która przeniosła wszystkich w minione wieki, związane z obradami Sejmu Wielkiego i przybliżyła przeżycia związane z uchwaleniem tej Ustawy Rządowej. Informacje zawarte w scenkach przypomniały wszystkim wagę tego historycznego wydarzenia. W trakcie występu zaśpiewano pieśni patriotyczne, a o oprawę muzyczną zadbała p. Kinga Jurowicz.

• Wolontariat w Energylandii

• 28.04.2022
        • 27 kwietnia 2022 roku grupa uczniów należących do Wolontariatu Wincentyńskiego, prowadzonego przez Siostrę Krystynę, wybrała się na wycieczkę na Energylandii. Zabawa była niesamowita! Dzięki modlitwie siostry Krystyny pogoda dopisała. Po całodniowej zabawie, szczęśliwi ale też bardzo zmęczeni wróciliśmy do Limanowej.

• Dofinansowanie wycieczek szkolnych

• 14.04.2022
        • Dofinansowanie wycieczek szkolnych w ramach Przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”

W ramach Przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”, które  jest częścią POLSKIEGO ŁADU dofinansowane zostaną dwie wycieczki dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Księdza Pułkownika Józefa Jońca w Limanowej. Dofinansowanie w kwocie 25.000,00 zł dotyczy wycieczek realizowanych do końca roku szkolnego 2021/2022, tj.: trzydniowej wycieczki do Warszawy oraz dwudniowej wycieczki do Wrocławia.

Dofinansowanie: 25.000,00 zł

Koszt całkowity: 50.188,00 zł

• Szkoła Podstawowa nr 3 im. ks. płk. Józefa Jońca w Limanowej
      • (18) 3371401
      • Fax: (18) 3379 282 (18) 3379 281 sekretariat (18) 3379 285 pokój nauczycielski (18) 3379 286 świetlica (18) 3379 287 higienistka (18) 3379 288 pedagog (18) 3379 289 logopeda (18) 3379 290 hala sportowa
      • ul. S. Jordana 3 34-600 Limanowa Poland
      • Inspektorem ochrony danych osobowych jest p. Magdalena Buczak, iod@miasto.limanowa.pl